۱۳۸۹/۰۹/۱۰

نگاهی متفاوت به مسأله‌ی جهانی فقر

به تازگی، کار ترجمه‌ی کتابی با عنوان Up and Out of Poverty نوشته‌ی فیلیپ کاتلر، استاد برجسته‌، و نظریه‌پرداز مدیریت بازاریابی را به همراه جمعی از دوستان، برای روزنامه‌ی دنیای اقتصاد آغاز کرده‌ایم. سه فصل آغازین، سهم من است که بخش اول آن، امروز چاپ شد. هدف اصلی کتاب، پیشنهاد استفاده از ابزارِ «بازاریابی اجتماعی» (Social Marketing) در برنامه‌های جهانی مبارزه با فقر است. البته، در فصول اولیه، به طرح موضوع فقر و ابعاد جهانی آن پرداخته، که حاوی اطلاعات مفیدی است.

در کل، از ترجمه‌ی خودم راضی هستم؛ امّا از کتاب نه. به نظرم، به اندازه‌ی کافی عمیق و عالمانه نیست. از این به بعد، برای ترجمه، به سراغ اقتصاددان‌ها خواهم رفت!

3 نظرات:

مرتضی گفت...

بله ترجمه خوبی بود . درست فکر کردی.برای کارهای بعدی به سراغ اقتصاددان ها برو .

یاسر گفت...

ممنون، آقا مرتضی.

احسان گفت...

خوب البته همین که یه بازاریاب مثل کاتلر به جز زدن جیب ملت به یه چیزه دیگه بخصوص فقر فکر کرده، خودش کلی حرفه

ارسال یک نظر